OM

Du bliver undervist af dygtige professionelle fagfolk inden for den danske scenekunstbranche, og de faste underviserne er, eller har været, tilknyttet Teater Vestvolden som skuespillere eller instruktører.

På dramaskolen koncentrerer vi os om krop, fantasi, stemme, forståelse af scenerummet, øvelse i at stå over for hinanden, dramaøvelser, improvisation og eleverne lærer at opbygge tillid til hinanden på holdet.

Efter hver sæson, som løber enten i efteråret eller foråret, afsluttes forløbet med en visning på teatret for familie, venner og andre interesserede.

Ud over de fast undervisere, kan der gennem sæsonen være tilknyttet forskellige gæstelære på dramaskolen. Disse arbejder alle som skuespillere eller instruktører på Teater Vestvoldens professionelle forestillinger.

Undervisere

Christina Bech foto Lena Paaske

Christina Bech

Christina Bech er uddannet fra Skuespillerskolen ved Odense Teater i 2009. Hun arbejder som freelance skuespiller på teatre rundt om i landet og medvirker i film og på tv. Hun har siden 2014 undervist på Teater Vestvoldens dramaskole. Senest har hun sammen med Hvidovre Dramaskole medvirket i egnsspillet “Unge Strunge” på Teater Vestvolden ligesom hun er skuespiller i teatrets professionelle produktioner.

Christina er underviser og administrator på Hvidovre Dramaskole, så du kan allerede møde hende på mail: hej@hvidovredramaskole.dk

Emma Juulstrup

Emma Marie Juulstrup startede i 2013 som elev på Teater Vestvoldens dramaskole. I 2019 blev hun frivillig assistent.
Emma har lige nu sabbatår efter gymnasiet, som bl.a. bruges på teateret.
Senest har Emma, sammen med Hvidovre Dramaskole, medvirket i egnsspillet Unge Strunge på Teater Vestvolden.

Andreas Forné

Andreas er uddannet fra East 15 Acting School London i 2020.
Han arbejder som freelanceskuespiller på teater samt film og tv.
I efteråret 2022 og vinteren 2023 medvirkede han i Tro Håb og Gorgonzola som var en co-produktion mellem Teatret Masken i Nykøbing F. og Teater Vestvolden. Derudover har han også medvirket i Amager Revyen i foråret 2023 som han også skal medvirke i i 2024. Andreas har stor erfaring indenfor dramaundervisning.

Hvidovre dramaskole er Teater Vestvoldens bud på talentudvikling i Hvidovre.