OM

Du bliver undervist af dygtige professionelle fagfolk inden for den danske scenekunstbranche, og de faste underviserne er, eller har været, tilknyttet Teater Vestvolden som skuespillere eller instruktører.

På dramaskolen koncentrerer vi os om krop, fantasi, stemme, forståelse af scenerummet, øvelse i at stå over for hinanden, dramaøvelser, improvisation og eleverne lærer at opbygge tillid til hinanden på holdet.

Efter hver sæson, som løber enten i efteråret eller foråret, afsluttes forløbet med en visning på teatret for familie, venner og andre interesserede.

Ud over de faste undervisere, kan der gennem sæsonen være tilknyttet forskellige gæstelærere på dramaskolen. De arbejder alle som skuespillere eller instruktører på Teater Vestvoldens professionelle forestillinger.

Foruden dramahold arrangerer Hvidovre dramaskole også workshops for gymnasiet, teater-camp og kulturpakker for skoler og daginstitutioner i Hvidovre Kommune.

Undervisere

Christina Bech foto Lena Paaske

Christina Bech

Christina Bech er uddannet fra Skuespillerskolen ved Odense Teater i 2009. Hun arbejder som freelance skuespiller på teatre rundt om i landet og medvirker i film og på tv. Hun har siden 2014 undervist på Teater Vestvoldens dramaskole. Senest har hun sammen med Hvidovre Dramaskole medvirket i egnsspillet “Unge Strunge” på Teater Vestvolden ligesom hun er skuespiller i teatrets professionelle produktioner.

Christina er både underviser og koordinator på Hvidovre Dramaskole, så spørgsmål med mere kan du rette til Christina på mail: hej@hvidovredramaskole.dk

Andreas Forné

Andreas er uddannet fra East 15 Acting School London i 2020.
Han arbejder som freelanceskuespiller på teater samt film og tv.
I efteråret 2022 og vinteren 2023 medvirkede han i Tro Håb og Gorgonzola som var en co-produktion mellem Teatret Masken i Nykøbing F. og Teater Vestvolden. Derudover har han også medvirket i Amager Revyen i foråret 2023 som han også skal medvirke i i 2024. Andreas har stor erfaring indenfor dramaundervisning.

thumbnail_Andreas-Forné-WEB-1

Christine Gaski

Christine er uddannet fra Den Danske Scenekunstskole i Odense og har arbejdet som freelance skuespiller, siden hun blev færdiguddannet for 16 år siden. Christine har lavet børne- og familieforestillinger, revy, musicals, drama og teaterkoncerter og det er denne erfaring hun vil trække på, når hun underviser. Derudover er Christine aktiv i Cirkus Arcus, hvor hun hjælper holdene med at iscenesætte deres cirkusforestillinger. Hun underviser også Arcus-artisterne i skuespil og teater, så de er klædt på, når de skal spille karakterer ude i manegen. Christine er gift med Asbjørns, som også underviser på Hvidovre Dramaskole.

Asbjørn

Asbjørn blev uddannet fra Den Danske Scenekunstskole i Odense i 1999 og har siden da arbejdet som freelance skuespiller over hele landet. Asbjørn har beskæftiget sig rigtig meget med børne- og familieteater og mange har set ham på scenen som Vitello, som han har spillet omkring i det danske landskab siden 2013. Han har skrevet og medvirket i tre tv-serier for

store børn på Danmarks Radio: ”Julie”, ”Danni” og ”Mille”. Asbjørn elsker at undervise børn og unge, som han har gjort i flere perioder igennem sin skuespillerkarriere. Asbjørn er gift med Christine, som også underviser på Hvidovre Dramaskole.

thumbnail_image0

Hvidovre dramaskole er Teater Vestvoldens bud på talentudvikling i Hvidovre.